ၾကိဳဆိုပါတယ္

ဣစ ၦာသယ ဘေလာ့မွ ေႏြးေထြးလႈိက္လွဲစြာႀကိဳဆုိပါတယ္ ..... ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ပါေစ ... Welcome to eightsarthaya blog.

Thursday, August 30, 2012

မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္အသွ်င္ဇနကာဘိဝံသ ၏သံေဝဂလကၤာ

  ၁။ ငါတို ့ေနရာ ဤကမၻာ တဏွာအုပ္စိုးသည္ ။
  ၂။ တဏွာေစရာ မေနသာ ေဖြရွာဆက္ရသည္ ။
  ၃။ ရသည့္ ဥစၥာ ခ်စ္သူပါ စြန္ ့ခြါသြားရမည္ ။
  ၄။ တကယ့္အေရး တကယ့္ေဘး  
      ဘယ္ေသြးဘယ္သားမကယ္ျပီ ။
  ၅။ ငါႏွင့္ရြယ္တူငါ့ေအာက္လူ ၾကီးသူေသၾကမ်ားလွျပီ
  ၆။ ခဏမစဲ အိုစျမဲ ကိုယ္လည္းေသဘက္နီးလာျပီ ။
  ၇။ ဇရာမီးေလာင္ ကိုယ္လည္းေလာင္
      ေသေအာင္ျမွိက္ေတာ့သည္ ။
  ၈။ မေသရခင္ သြားလမ္းစဥ္ ၾကိဳတင္ျပင္သင့္ျပီ ။
  ၉။ ဒါန သီလ ဘာဝနာ လမ္းသာတြင္လိမ့္မည္ ။
၁၀။ မဂၢင္ယာဥ္ၾကီး အျမန္စီး ခရီးထြက္ေတာ့မည္ ။

ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသာရ ၏ |နည္းလမ္း| သစၥာတရားေတာ္ (၂၆.၀၅.၂၀၀၉) (ေဘးနားကဘားေလးကိုဆြဲျပီး အျပည့္အစံုဖတ္နိုင္ပါသည္)

တကယ္ရွိတာက သေဘာပရမတ္ပါ။ သေဘာပရမတ္မွာ ပညတ္တက္ရရင္ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္ပါ။ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္ဆိုတာက တရစပ္ပ်က္စီးတဲ့ သေဘာပါ။ အနိစၥ၊ အနတၱ၊ ဒုကၡသေဘာပါ။ နိဗၺာန္ဆိုတာက ပ်က္စီးမွဳကင္းတဲ့ သေဘာပါ။ နိစၥ၊ သုခ၊ အနတၱသေဘာပါ။ စကားလံုးေတြ လက္ခံရံုနဲ႕ မၿပီးပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဘုရားဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႕၊ တရားဆိုတဲ့ စကားလံုးေတာ့ လက္ခံႏိုင္ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာရိပ္သာ ညာရိပ္သာဝင္တယ္ဆိုရင္ ဘာတရား ညာတရားဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြကိုေတာ့ လက္ခံႏိုင္ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကိုေတာ့ လက္ခံႏိုင္ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အနိစၥ၊ အနတၱ၊ ဒုကၡဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြကေတာ့ လက္ခံႏိုင္ၿပီးသား နိစၥ၊ သုခ၊ အနတၱဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြကေတာ့ ဘုရားေဟာပဲဆိုရင္ေတာ့ ဘုရားကို ယံုၾကည္မွဳတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုရားေဟာတာကိုလဲ လက္ခံၿပီးသားေပါ့။ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္ ပရမတ္တရား (၄)ပါး ဒါေတြကိုလဲ လက္ခံႏိုင္ၿပီးသားေပါ့။ တရားအလုပ္က်ေတာ့ စကားကိုလက္ခံတာမဟုတ္ေတာ့ပဲ စကားေနာက္ကြယ္က အမွန္တရားကို လက္ခံႏိုင္ဖို႕ႀကိဳးစားရမွာပါ။ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္ ဆိုတာက သေဘာပရမတ္ေတြပါ။ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္ ဆိုတာလဲ သေဘာပရမတ္ နိဗၺာန္ဆိုတာလဲ သေဘာပရမတ္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ စြမ္းအင္သတၱိမတူပါဘူး။ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္ဆိုတာက မတည္ၿမဲတဲ့ ေဖါက္ျပန္တဲ့ မျပတ္တရစပ္ ျပဳျပင္ေနတဲ့ တရစပ္ပ်က္စီးေနတဲ့ စြမ္းအင္သတၱိရွိတဲ့ သေဘာပရမတ္ပါ။ နိဗၺာန္ဆိုတာက ျပဳျပင္မွဳ ေဖါက္ျပန္မွဳ မတည္ၿမဲမွဳ ပ်က္စီးမွဳကင္းတဲ့ စြမ္းအင္သတၱိရွိတဲ့ သေဘာပရမတ္ပါ။ ဓါတ္ႀကီး(၄)ပါးလိုေပါ့ ပူတာလဲတေဇာ၊ ေအးတာလဲ ေတေဇာေပါ့။ ေတေဇာေတာ့ ေတေဇာပဲ ပူတာနဲ႔ ေအးတာနဲ႕ စြမ္းအင္သတၱိ (၂) ခုရွိသလိုပါပဲ။ ဝါေယာဓာတ္ဆိုတာလဲ လွဳပ္တာလဲ ဝါေယာ ၿငိမ္တာတဲ့ ဝါေယာပါပဲ။ အဲဒီလို ဆန္႕က်င္ဘက္သတၱိ(၂) ခုရွိပါတယ္။ ပထဝီဓာတ္လို မာတာလဲ ပထဝီ ေပ်ာ့တာလဲ ပထဝီ ဆန္႔က်င္ဘက္ စြမ္းအင္သတၱိ(၂) မ်ိဳးရွိပါတယ္။ အာေပါ ဓာတ္လို ယိုစီးတာလဲ အာေဘာဓာတ္ပဲ ဖြဲ႕စည္းတာလဲ အာေပါဓာတ္ပဲ။ ဓာတ္တစ္ခုထဲကပဲ ဆန္႔က်င္ဘက္ စြမ္းရည္သတၱိ ရွိေနသလိုမ်ိဳးပါပဲ။ သေဘာပရမတ္ကလဲ တရစပ္ပ်က္စီးတဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱစြမ္းရည္သတၱိနဲ႕ အဲဒီ ပ်က္စီးမွဳ ျပဳျပင္မွဳ ေဖါက္ျပန္မွဳ မတည္ၿမဲမွဳ ကင္းတဲ့ စြမ္းအင္သတၱိ ဒီ ဆန္႕က်င္ဘက္စြမ္းအင္သတၱိ(၂) မ်ိဳးရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြပဲရွိပါတယ္။ သေဘာပရမတ္ေတြပဲ ရွိပါတယ္။ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္ ေတြမွာက အနိစၥစြမ္းအင္ေပါ့.. မၿမဲတဲ့စြမ္းအင္ေပါ့ .. ဒုကၡဆိုတာက ဆင္းရဲတဲ့ စြမ္းအင္သတၱိ၊ အနတၱဆိုတာက တစ္ခု၊ တစ္ေယာက္၊ တစ္ခ်ိန္ တစ္ေနရာ မဟုတ္တဲ့ စြမ္းအင္သတၱိပါ။ မၿမဲတဲ့စြမ္းအင္ရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဘက္က ၿမဲတဲ့ စြမ္းအင္သတၱိ.. ဒါေတြက သေဘာပရမတ္ေတြခ်ည္းပဲ။ ဘာမၿမဲတာညာမၿမဲတာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခုခု တစ္ေယာက္ေယာက္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ တစ္ေနရာရာ ၿမဲတာ မၿမဲတာကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ မၿမဲတဲ့စြမ္းအင္ သတၱိေတြ ၿမဲေနတာက စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္။ ၿမဲတဲ့စြမ္းအင္သတၱိ ၿမဲေနတာက၊ မၿမဲတဲ့စြမ္းအင္သတၱိကင္းတဲ့ သေဘာၿမဲေနတာက နိဗၺာန္ပါ။နိဗၺာန္က ဘာမွ မရွိတာ နိဗၺာန္မဟုတ္။ နိဗၺာန္က ဘံုးနန္းျပႆဒ္ႀကီးလဲ မဟုတ္။ အဲဒီ တစ္ခု၊ တစ္ေယာက္၊ တစ္ခ်ိန္၊ တစ္ေနရာ ဆိုတာနဲ႕ မပါတ္သက္တဲ့ ဘာေတြညာေတြ ဘယ္သူေတြ ဘယ္ဝါေတြနဲ႕ မပါတ္သက္တဲ့ ျပဳျပင္မွဳ၊ ေဖါက္ျပန္မွဳ၊ ပ်က္စီးမွဳ၊ မတည္ၿမဲမွဳ ကင္းတဲ့ စြမ္းအင္သတၱိက နိဗၺာန္ပါ။ အဲဒီေတာ့ ရွိတာကေတာ့ သေဘာပရမတ္ပဲ ရွိပါတယ္။ ဒီသေဘာပရမတ္မွာ အနိစၥစြမ္းအင္နဲ႕ နိစၥစြမ္းအင္.. အပူနဲ႕ အေအးလို ဒုကၡစြမ္းအင္နဲံ သုခဆိုတဲ့ ဆန္႕က်င္ဘက္စြမ္းအင္သတၱိ.. ဒီဆန္႕က်င္ဘက္ စြမ္းအင္သတၱိေတြရွိတဲ့ သေဘာပရမတ္သာလွ်င္ အၿမဲရွိေနတာပါ။ တရားအလုပ္က အဲဒီလို မွန္ကန္တဲ့ အဓိပၸါယ္ကို လက္ခံတဲ့ အလုပ္ပါ။ အဲဒီလိုသေဘာပရမတ္ကို လက္ခံႏိုင္တယ္ဆိုရင္ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္ ပဲရွိတယ္.. အနိစၥနဲ႕ နိစၥ၊ ဒုကၡနဲ႕ သုခ၊ အသုဘနဲ႕ သုဘေပါ့။ ဒုကၡသစၥာနဲ႕ သုခသစၥာပဲရွိတယ္.. ဒီအမွန္တရားကို လက္ခံႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ဒီတရားနဲ႕ အညီ ဒါပဲရွိတယ္ဆိုေတာ့ ရွိတာကိုပဲ ရွိတဲ့အျဖစ္ ခံယူလိုက္ဖို႕ပါပဲ။ ပရမတ္နဲ႕ တသားတည္းျဖစ္သြားဖို႕ သေဘာပရမတ္အျဖစ္ ခံယူလိုက္ဖို႕ပဲေပါ့။ သေဘာပရမတ္ပဲရွိတယ္ဆိုေတာ့ ပရမတ္နဲ႔ တသားတည္းျဖစ္သြားဖို႕ ႀကိဳးစားဖို႕ပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ စကားလံုးေတြကို လက္ခံနိဳင္ရံုနဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို လက္မခံႏိုင္ေသးပါဘူး။ ဘုရားေဟာတဲ့ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္.. သစၥာ(၄)ပါး စကားလံုးေတြကိုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္အားလံုးေလာက္ နီးပါး လက္ခံႏုိင္ၿပီးသားေပါ့။ စကားလံုးေတြကို လက္ခံတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဓိပၸါယ္နားလည္မွဳက်ေတာ့ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္စီ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေယာဂီတိုင္းနီးပါးေတာ့ ဒီ စကားလံုးေတြကို လက္ခံနိုင္ၿပီးသားေပါ့။ ဒါေပမယ့္ မဂၢသစၥာကို၊ ဒုကၡသစၥာကို၊ သမုဒယသစၥာကို ဒါမွမဟုတ္နိဗၺာန္ကို .. ဒီစကားလံုးေတြရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို နားလည္မွဳက်ေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားေနပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လဲ ဒီမွန္ကန္တဲ့ အဓိပၸါယ္ကို လက္ခံႏိုင္ဖို႕ လိုပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ အဓိပၸါယ္ကိုမွ လက္မခံႏိုင္ဘူးဆိုရင္.. မွန္ကန္တဲ့ အဓိပၸါယ္ဆိုတာလဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပရမတ္က တသမတ္တည္းပါပဲ။ ဘုရားေဟာတာကေတာ့ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္၊နိဗၺာန္ပဲေပါ့.. အနိစၥ၊ အနတၱ၊ ဒုကၡပဲေပါ့ .. ။အဲလိုပဲ ပရမတ္ဆိုတာလဲ သူ႕ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က တသေဘာတည္းပါပဲ။ ဦးဇင္းတို႕ တရားေဟာတယ္ဆိုတာကလဲ သေဘာပရမတ္ဆိုတာကို အနီးစပ္ဆံုး၊ အတိက်ဆံုး ပညတ္တတ္တာပါ။ ဒါကိုလက္မခံႏိုင္ဘူးဆိုရင္ မတိက်တာေတြကို မေသခ်ာတဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြကို ပရမတ္လုပ္ေနေတာ့မွာ ပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ လက္မခံႏိုင္ေသးဘူးဆိုရင္ ဘုရားေဟာ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္ ဆိုတာ လက္ခံႏိုင္ေပမယ့္ ဦးဇင္းေျပာတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို လက္မခံႏိုင္ေသးဘူးဆိုရင္ လက္ခံႏိုင္ဖို႕ ႀကိဳးစားရမွာပါပဲ။ စကားမေျပာတတ္ရင္ ေျပာတတ္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားဖို႕ လိုသလိုေပါ့။ ပညာမတတ္ရင္ တတ္ေအာင္သင္ဖို႕သာ လိုသလိုပါပဲ။ ကိုယ္လက္မခံႏိုင္ရင္လဲ လက္ခံႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႕သာ လိုပါတယ္။ ကိုယ္လက္ခံႏိုင္တာနဲ႕ ဒါ မွားတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့မွ စြဲခ်က္တင္ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္အယူနဲ႕ မတူတာနဲ႕ အမွန္တရားကို မဆန္႕က်င္ပါနဲ႕။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္က တရားလာရွာတာပဲ။ ကိုယ္က ဆရာလာလုပ္တာပဲ.. ကိုယ္က ဆရာေနရာမွာ ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ တပည့္က လုပ္တာကို ကိုယ္သိတဲ့ အသိနဲ႕ အမွားအမွန္ ဆံုးျဖတ္ရမွာေပါ့.. ကိုယ့္ရဲ႕ ဆရာအသိကို ကိုင္ထားၿပီး တပည့္သိတဲ့ အသိကို ျပင္ေပးရမွာပါ။ ကိုယ္က တပည့္လုပ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာသိတဲ့ အသိကို လက္ခံၿပီးေတာ့မွ တပည့္အသိကို စြန္႕ရဲတဲ့ သတၱိရွိဖို႔လိုပါတယ္။ တကယ္ရွိတာက သေဘာပရမတ္ပဲ.. အဲဒီ သေဘာပရမတ္မွာ ဆန္႔က်င္ဘက္ စြမ္းအင္သတၱိေတြရွိတယ္။ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ ရုပ္ နဲ႕ နိဗၺာန္ဆိုတာက သေဘာပရမတ္ခ်ည္းပါပဲ။ စြမ္းအင္သတၱိမတူတာပဲရွိပါတယ္။" တရားေတာ္မ်ားကို အျပည့္အစံု ဆံုးသည္အထိနာယူၾကပါရန္ တိုက္တြန္းႏိွဳးေဆာ္အပ္ပါသည္ ခင္ဗ်ာ။"တရားအျပည့္အစံု နာယူရန္အတြက္ download ခ်ရန္MediaFire

စကားအရာ အဂၤါ (၁၀)ၿဖာ

၁ ။ ကာလ၀ါဒီ ေၿပာခ်ိန္ ေၿပာခြင္႔သင္႔မွ ေၿပာၿခင္း ။ 
၂ ။ ဘူတ၀ါဒီဟုတ္မွန္ေသာစကားကုိသာ ေၿပာဆုိၿခင္း 
၃ ။ ဓမၼ၀ါဒီတရားႏွင္႔ဆက္စပ္သည္ကုိသာ ေၿပာဆုိၿခင္း
၄ ။ အတၱ၀ါဒီအက်ဳိးစီးပြားႏွင္႔ဆက္သြယ္သည္ကုိသာ
     ေၿပာဆုိၿခင္း ။
၅ ။ ပီယ၀ါဒီ ခ်စ္ဖြယ္ေသာ စကားကုိသာ ေၿပာဆုိၿခင္း 
၆ ။ မိဟိတပုဗၺဘာဏီ ၿပဳံးရြႊင္စြာ ေၿပာဆုိၿခင္း ။ 
၇ ။ မိတဘာဏီ မတုိမရွည္ ခ်င္႔ခ်ိန္ေၿပာဆုိၿခင္း ။ 
၈ ။ အတုရိတ၀ါဒီ အေဆာတလ်င္ အရင္စလုိ    
     မေၿပာဆုိရၿခင္း ။ 
၉ ။ ေပါရီၿမိဳ ႔ၾကီးသူၿမိဳ႔ၾကီးသားတုိ႔ အသုံးမႏွဳန္းအတုိင္း
      ေၿပာဆုိၿခင္း။ 
၁၀။ ၀ိသဒ၀ါဒီတိက်ၿပတ္သားသန္႔ရွင္းေသခ်ာစြာ
      ေၿပာဆုိၿခင္း ။

လိုအင္ဆႏၵ ျပည္႔၀ေစေသာ မဟာမုနိဂါထာေတာ္

မဟာမုနိ၊ မဟာပုေညာ.
မဟာေတေဇာ၊မဟိဒၶိေကာ.
မယွံဒီေပါ၊မယွံနာေထာ.
မယွံေဒတု၊မဟာဇေယာ။
ဤဂါထာကုိတစ္ေန႔(၉)ၾကိမ္ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ပါ။
မဟာမုနိအဓိဌာန္ က်င့္စဥ္
၁။ ပထမအဆင့္=(ဘဂ၀ါ ) ကုိ
    တစ္ေန႔လွ်င္ပုတီး(၃)ပါတ္(၃)ရက္စိပ္ပါ။
၂။ ဒု-အဆင့္=(မုနိဘဂ၀ါ )ကုိ
    တစ္ေန႔လွ်င္ပုတီး(၅)ပါတ္(၅)ရက္စိပ္ပါ။
၃။ တ-အဆင့္=(မဟာမုနိဘဂ၀ါ )ကုိ
    တစ္ေန႔လွ်င္ပုတီး(၇)ပါတ္(၇)ရက္စိပ္ပါ။
၄။ စ-အဆင့္=ဥဳံမုနိ မဟာမုနိ မုနိကုိ
    တစ္ေန႔လွ်င္ပုတီး(၉)ပါတ္(၉)ရက္စိပ္ပါ။
   ဤအဓိဌာန္က်င့္စဥ္ကုိ   
   ယုံၾကည္စြာက်င့္ၾကံပြါးမ်ားအားထုတ္ပါက 
   ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္းစိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း
   ႏွင္႔ျပည္႔စုံကာ လိုလားေတာင္းတအပ္ေသာ 
   အက်ိဳးထူး တရားမ်ားကုိ လက္ေတြ႕ခံစားရပါမည္။  
   အရွင္စႏၵိမာ (ဓမၼလရိပ္)